Kamis, 19 November 2015

Berhati-hati, Sel sintetik dan Tambahan sintetik

Berhati-hati, Sel sintetik dan Tambahan sintetik

Sekumpulan saintis Amerika baru sahaja dibangunkan sel sintetik pertama, dibuat sepenuhnya di dalam makmal! Mereka memanggilnya Cynthia! Apa lagi pemaju hujan batu penemuan ini sebagai permulaan revolusi perindustrian ketiga. Ini kedengaran pelik, apa yang mereka maksudkan? Kami mengesyaki, bagaimanapun, ini adalah satu mesej yang memberitahu kita bahawa manusia dibuat ini bentuk kehidupan entah bagaimana boleh "robotized" dan kami kemudian akan mempunyai tenaga kerja dron untuk melakukan semua kerja. Sesungguhnya konsep mengejutkan, di mana manusia bermain pada Allah dengan tanggapan bahawa semua asas dilindungi. Adakah mereka?

Kebanyakan makanan makanan tambahan yang kita beli hari ini adalah sintetik. Apabila anda melihat bahawa bijirin sarapan anda telah diperkaya dengan vitamin dan mineral penting, anda boleh menjadi 100% pasti bahawa "makanan tambahan" adalah makmal made menegaskan pakar pemakanan klinikal. Syarikat-syarikat farmaseutikal yang mengeluarkan kebanyakan barangan ini memberitahu anda bahawa ini adalah kehidupan semula jadi memberi vitamin dan mineral, tetapi ini adalah tidak benar.

Ahli kimia organik, yang kakitangan industri farmaseutikal, bercakap tentang organik dengan cara yang sangat berbeza daripada pakar pemakanan atau pengamal kesihatan semula jadi. Dalam kimia organik jangka menunjukkan bahawa bahan yang berkenaan berasal dari bentuk kehidupan kerana ia mempunyai pelbagai jenis karbon dan hidrogen atom disusun dalam cincin heksana. Molekul sendiri dibuat daripada diatom. Ini amoeba kecil seperti makhluk datang bersama-sama dan akhirnya melahirkan semua petroleum di planet ini. Walaupun minyak berasal dari massa yang hidup, massa ini tinggal masa yang sangat lama yang lalu. Selain daripada yang di dalam fikiran hak mereka akan mahu untuk duduk dan minum petrol, sebagai contoh? Ahli kimia organik rasa ini adalah sempurna semua hak dan asas banyak produk farmaseutikal mereka pada derivatif dari industri minyak. Begitu juga dengan mineral. Kerang mati selama berjuta-juta tahun mengurai untuk membentuk batu kapur. Hujah ini adalah ini adalah sumber kalsium yang baik.

Pakar pemakanan klinikal dan pengamal penjagaan kesihatan di sisi lain mengatakan bahawa untuk vitamin atau mineral untuk diklasifikasikan sebagai organik ia mesti assimilable betul kepada tubuh badan manusia. Ia mesti datang dari sumber yang baru-baru ini yang hidup dan melalui proses fotosintesis, kerana maka badan boleh menyerap dan menggunakannya dengan sewajarnya. Kumpulan yang sama juga bercakap tentang makanan organik, tetapi itu adalah subjek lain. Buah-buahan organik, sayur-sayuran dan daging perlu ditanam di dalam persekitaran semula jadi tanpa tertakluk kepada baja tiruan dan racun perosak.

Ujian telah menunjukkan bahawa vitamin dan mineral sintetik kekurangan tenaga kehidupan di dalam setara organik bukan sintetik. Fotografi Kirlian menunjukkan bahawa gambar-gambar sintetik berbanding sumber makanan yang tidak sintetik yang sangat berbeza. Kromatogram A akan menunjukkan kepada anda cincin biasa asid askorbik (sintetik vitamin C) yang sempurna tetap tetapi untuk menjadi aktif secara biologi bahan yang perlu mempunyai faktor-faktor intrinsik, bentuk yang tidak teratur dan kuat radiations.During tahanan Perang Korea American perang sering mati penyakit tropika dipanggil beriberi. Palang Merah disyorkan bahawa banduan menerima Thiamine (Vitamin B1) sebagai makanan tambahan untuk melindungi mereka daripada penyakit ini. Mereka mengeluarkan satu bentuk sintetik vitamin. Ia hanya tidak berfungsi. Masalah itu telah diselesaikan oleh banduan itu sendiri yang mula makan sekam catuan beras. Ini terkandung Thiamine dari sumber hidup dan yang musuh nombor satu beriberi telah reda.

Untuk kesihatan yang berkesan kita benar-benar perlu memilih makanan tambahan yang datang dari sumber semula jadi. Ia seolah-olah bahawa bahan-bahan sintetik adalah jauh kurang berkesan dan dalam beberapa kes benar-benar berbahaya. Jika ini adalah kes itu bahan-bahan makanan sintetik apa yang anda rasa adalah akan berlaku kepada bentuk kehidupan sintetik? Bukankah masa kami berhenti cuba menjadi Tuhan, kerana kita benar-benar tidak faham apa yang pasukan kita sedang melepaskan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar