Kamis, 19 November 2015

Mengenai Teh Tree Oil

Mengenai Teh Tree Oil

Apakah minyak pokok teh?
Teh minyak pokok adalah pati yang diperolehi dari daun tumbuhan tahu sebagai pokok Melaleuca alternifolia yang banyak terdapat di Australia, daun kukus dan minyak yang diekstrak daripada mereka. Ia mempunyai ciri-ciri yang berbeza yang menjadikannya sebagai antibakteria semula jadi dan berkesan, antimikrob, anti-virus, anti-kulat, antiseptik, cicatrisant, pelega kesakitan, ekspektoran, racun serangga, dan perangsang imun. Ia boleh didapati dalam banyak produk sehari-hari yang berbeza, terutama kesihatan semulajadi / produk penjagaan diri. Ia juga dihasilkan dan dijual sebagai 100% tulen atau dalam pelbagai cairan seperti penyelesaian 5 atau 10%.

Apa benda yang digunakan untuk?
Teh minyak pokok mempunyai apa-apa pelbagai besar kerana ia memiliki semua sifat-sifat yang berbeza. Oleh kerana ciri-ciri antibakteria dan antiseptik, ia digunakan dalam produk penjagaan diri harian seperti sabun, syampu, perapi, muka dan badan mencuci, krim jerawat dan penyelesaian dan sebagainya. Teh minyak pokok biasanya digunakan dalam bentuk tulen untuk merawat aliments harian seperti kutu, jerawat, kulat kuku jari kaki, kurap, kudis sejuk, penyakit gusi, nafas berbau, dan ketuat, untuk menamakan beberapa. Apabila digunakan dalam penjagaan rutin luka kecil dengan berkesan membersihkan mereka dan mencegah jangkitan. Ia juga digunakan dalam produk pembersihan rumah dan untuk penjagaan haiwan kesayangan. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai penggunaan, lihat lihat kotak sumber di bawah.

Adakah ia berkesan?
Terdapat banyak kajian yang telah membuktikan keberkesanan dalam merawat dan menyembuhkan pelbagai penyakit yang berbeza. Penduduk asli Australia digunakan selama beratus-ratus tahun sebelum ia secara rasmi terbukti berjaya. Tiada yang lebih baik dapat mengelakkan ubat-ubatan sintetik, dengan kesan sampingan mereka, dengan menggunakan produk semulajadi yang berkesan dan selamat seperti minyak pokok teh.

Adakah ia selamat?
Jawapan mudah adalah ya, minyak pokok teh adalah sangat selamat. Walau bagaimanapun, selalu ada tindak balas alahan yang jarang berlaku yang seseorang perlu berhati-hati, jika anda terdedah kepada reaksi alahan kemudian gunakan dengan berhati-hati. Ia juga boleh merengsa kulit jadi jika kerengsaan berlaku menggunakan kepekatan yang lebih kecil atau memberhentikan penggunaan. Selain itu, ia tidak boleh ditelan kerana ia boleh menjadi toksik apabila dimakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar