Kamis, 19 November 2015

Penyakit dan Penyembuhan - Di mana Bullet Magic Saya?

Penyakit dan Penyembuhan - Di mana Bullet Magic Saya?

Baru-baru ini, saya mendengar dengan penuh minat sebagai kawan saya diterangkan kepada kumpulan kecil bagaimana dia telah mengalami masalah belakang yang serius selama 35 tahun. Beliau berkongsi dengan rasa syukur bahawa dia kini bebas daripada masalah-masalah ini kembali selepas satu tahun rawatan dengan pembekal penjagaan alternatif. Saya terkejut apabila salah seorang wanita dalam kumpulan itu menyatakan rasa kecewa bahawa ia telah mengambil satu tahun untuk sembuh.

Dalam budaya cepat-fix kami kami sentiasa diberitahu bahawa penyembuhan segera adalah pil atau pembedahan jauh - atau diet atau rawatan alternatif jauh. Dan berapa banyak kali anda (atau seseorang yang anda kenal) sebenarnya mengalami segera, penawar kekal?

Bertentangan dengan penampilan, semua orang mempunyai beberapa kerja penyembuhan lakukan dalam hidup ini. Penyakit dan penyembuhan adalah hanya satu sebahagian daripada sekolah kehidupan.

Pembelajaran dan Berkembang

Salah satu aspek yang paling penting dalam penyembuhan adalah pembelajaran dan pertumbuhan yang mengiringi proses ini. Tetapi kerap kita lihat penyembuhan sebagai matlamat akhir, destinasi yang kita akan tiba di dan "dilakukan."

Di sekolah tinggi dan kolej, gred yang baik dan prospek yang "dilakukan" adalah pendorong utama saya. Dengan gembira, saya menemui semula cinta saya pengajian apabila saya mula Sekolah di rumah anak-anak saya. Sekarang, idea yang "dilakukan" dengan pembelajaran dan pendidikan bunyi yang dahsyat kepada saya.

Saya mencari persamaan yang kukuh antara pendidikan dan penyembuhan. Kedua-duanya adalah semua tentang pembelajaran dan pertumbuhan. Kita boleh cuba untuk menipu dan melangkau lalu pembelajaran dan pertumbuhan, tetapi dalam jangka masa panjang yang benar-benar tidak memberi manfaat kepada kita.

Sebagai homeschooler, salah satu ahli falsafah kegemaran saya adalah Charlotte Mason, seorang pendidik Inggeris yang hidup kira-kira seratus tahun yang lalu. Saya sedar banyak kebijaksanaan dalam kaedah pengajaran, dan anak-anak saya (dan saya) telah mendapat manfaat yang besar daripada kerjanya. Mason menyokong "buku hidup" untuk kanak-kanak dan falsafah utama beliau adalah: ". Pendidikan adalah suasana, disiplin, kehidupan yang"

Dalam erti kata lain, pendidikan adalah sesuatu yang anda tinggal dan lakukan setiap hari. Ia tidak pernah selesai; ia adalah satu cara hidup.

Mungkin penyakit dan mundur mudah sebahagian daripada pendidikan kita dalam hidup ini? Penyembuhan adalah sebahagian daripada kehidupan yang membawa pembelajaran dan pertumbuhan, jika kita terbuka kepadanya.

Saya telah bekerja dengan beberapa orang yang mengharapkan keputusan yang ajaib daripada hanya satu sesi Healing Touch atau EFT. Saya rasa yang berasal dari budaya cepat-fix yang dipromosikan dalam buku-buku bantu diri dan media. Dalam pengalaman saya, walaupun, penyembuhan sebenar mengambil masa dan penglibatan aktif dalam proses ini pada semua peringkat: fizikal, emosi, mental dan rohani.

Fikirkan kembali ke masa dalam hidup anda apabila anda mengalami mundur mudah (penyakit atau kesakitan emosi). Adakah anda mengetahui lebih lanjut mengenai kekuatan dan kelemahan anda, dan adakah anda menghargai kesihatan anda lebih bermakna sekarang? Sekarang anda berada di pihak yang lain pengalaman itu, anda akan melepaskan pelajaran yang anda pelajari?

The Magic Bullet

Menurut Arnold Mindell dalam bukunya, The Mind Kuantum dan penyembuhan, gejala adalah sekutu kami, membantu kami di jalan kita pembelajaran dan pertumbuhan. Dia memanggil gejala "petunjuk kesedaran" itu, ketika menghadiri pada tahap yang ketara, adalah kunci untuk penyembuhan.

Badan kita begitu menakjubkan. Kami benar-benar ciptaan Ilahi. Badan anda tahu bagaimana untuk menyembuhkan dirinya sendiri-anda telah mengalami bila-bila masa ini, anda telah mempunyai sejuk, luka atau lebam, atau tulang patah. Kadang-kadang ia memerlukan bantuan dengan proses itu. Tugas anda adalah untuk membersihkan jalan untuk penyembuhan dan mewujudkan keadaan yang optimum untuk penyembuhan. Badan anda akan melakukan yang lain!

Jadi, inilah rahsia besar dalam penyembuhan: badan * anda * Bullet Magic.

Bukan mencari di luar diri anda untuk penyembuhan, memberi perhatian kepada orang-orang "petunjuk kesedaran," gejala AKA. Menetapkan peringkat untuk penyembuhan dengan membersihkan fizikal, emosi, blok mental dan rohani anda dan menyokong diri anda pada semua peringkat ini.

Ya, ini mengambil masa tetapi anda akan belajar dan berkembang dengan hebat dalam proses. Sekarang saya mengakui bahawa saya sebagai tidak sabar seperti orang lain. Tetapi saya sedar bahawa saya telah datang jauh dalam penyembuhan saya sendiri dan yang membantu saya terus bergerak ke hadapan.

Bersabar dengan diri sendiri dan menghormati kemajuan anda sendiri. Anda juga boleh datang ke satu tahap apabila anda tidak lagi perlu "dilakukan" dengan penyembuhan dan mendapati bahawa anda selesa hanya bergerak melalui proses tersebut.

"[Healing] adalah suasana, disiplin, kehidupan."

Tidak ada komentar:

Posting Komentar