Kamis, 19 November 2015

Sakit Tangan Kerana Artritis

Sakit Tangan Kerana Artritis

Jika anda berfikir tentang hal itu, anda mungkin menghabiskan antara tiga hingga sepuluh jam setiap hari pada komputer, telefon bimbit atau komunikasi lain peranti. Anda boleh menggunakan kedua-dua tangan atau kedua-dua ibu jari hanya, tetapi mereka sentiasa digunakan. Apabila usia meningkat, ini boleh melambatkan ... artritis boleh menetapkan ia dan ia membuatkan kehidupan mengecewakan dan sukar.

Walaupun tidak semua kes artritis boleh dicegah, tetapi beberapa petua boleh membantu dalam nilai yang. Sebaik sahaja ia menetapkan dalam, terdapat remedi rumah yang boleh melonggarkan sendi semula dan membenarkan anda terus menggunakan tangan anda.

Tips pencegahan

1) Berehat: Sekurang-kurangnya satu jam sekali, berhenti menaip atau jejak tetikus. Melakukan senaman yang lembut seperti merangkul dan unclinching penumbuk anda, putar tangan di pergelangan tangan dan pergerakan lain. Ini boleh membantu mencegah carpal tunnel juga.

2) Pergi ergonomik: menggunakan tetikus ergonomik, pad tetikus dan papan kekunci boleh membantu mencegah kedua-dua terowong carpal dan osteoarthritis. Elakkan daripada menggunakan pad tetikus atau papan kekunci yang mempunyai kelegaan tangan anda pada sudut atas permukaan yang keras atau berbaring rata di atas yang tidak baik.

3) Lihatlah pergelangan tangan menyokong: Tanya doktor anda tentang menggunakan pendakap pergelangan tangan memastikan pergelangan tangan anda mempunyai sokongan yang betul dan tidak kekal dikunci dalam kedudukan yang luar biasa. Ia mungkin mengambil masa beberapa percubaan dan kesilapan untuk mencari sokongan yang tepat untuk pejabat anda, tetapi ia adalah berbaloi.

Ubat artritis rumah

Tidak ada ubat untuk artritis, tetapi ada beberapa perkara yang boleh anda lakukan di rumah untuk membuat keadaan kurang menyakitkan dan membolehkan anda untuk melakukan lebih banyak. Ia adalah lebih baik jika anda berjumpa dengan doktor anda sebelum memulakan apa-apa remedi baru untuk memastikan ia sesuai untuk keadaan anda.

1) Ais / haba. Kedua-dua ini boleh memberi manfaat pada masa yang berlainan. Haba boleh membantu mengendurkan otot dan sendi, menjadikannya lebih mudah untuk bergerak dan dengan itu lebih mudah untuk terus menaip / texting. Pada akhir hari, ais boleh membantu mengurangkan keradangan yang boleh berkembang melalui penggunaan di siang hari.

2) ubat-ubatan anti-radang. Beberapa jenis ubat-ubatan yang boleh digunakan, kedua-dua preskripsi dan di kaunter. Ibuprofen, naproxen dan Tylenol yang disyorkan oleh doktor anda. Aspirin kemungkinan lain, walaupun ia boleh menyebabkan masalah lain.

3) Ubat-ubat herba. Willow kulit kayu, Gotu kola dan komprei boleh memberi manfaat. Komprei tidak boleh dimakan dan boleh menyebabkan kerosakan hati dan buah pinggang, walaupun digunakan topically jadi menyimpan bahawa dalam fikiran. Willow tidak boleh digunakan jika anda alah kepada aspirin, adalah pada regimen aspirin atau mempunyai gout.

4) penahan sakit Topikal: Capsaicin boleh membantu menutup isyarat sakit ke otak anda. Ia adalah merengsa kaunter dan agak kuat, jadi menguji pada kawasan yang kecil sebelum merebak pada tebal. Camphor juga boleh memberi manfaat.

Kesakitan tangan disebabkan oleh arthritis tidak perlu mengalihkan kerjaya anda atau komunikasi anda jika penjagaan yang betul diambil. Jika anda mempunyai kebimbangan bahawa anda mempunyai risiko untuk artritis atau terowong carpal di pergelangan tangan dan tangan anda, rujuk kepada doktor anda untuk mencari penyelesaian terbaik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar